Algemene voorwaarden

Datum: 2 mei 2025

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, diensten, aanbiedingen en overeenkomsten tussen Dogsbeautysalon Melissa (hierna: "de Salon") en de klant.
1.2 Door een afspraak te maken of een dienst af te nemen, verklaart de klant akkoord te gaan met deze voorwaarden.
1.3 De Salon is gevestigd te Ridderkerk en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

2. Afspraken & Annulering

2.1 Afspraken kunnen telefonisch of via het contactformulier op de website worden gemaakt.
2.2 Annuleren of verzetten van een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren te gebeuren.
2.3 Bij niet (tijdig) annuleren behoudt de Salon zich het recht voor om 50% van het afgesproken tarief in rekening te brengen.
2.4 Bij herhaaldelijk niet nakomen van afspraken kan de klant worden geweigerd voor toekomstige behandelingen.

3. Prijzen en Betaling

3.1 De gehanteerde prijzen zijn inclusief BTW en worden voorafgaand aan de behandeling gecommuniceerd.
3.2 Betaling dient direct na afloop van de behandeling te geschieden per pin of contant.
3.3 Bij niet-betaling ontvangt de klant een herinnering. Indien betaling uitblijft, kunnen incassokosten in rekening worden gebracht.

4. Verantwoordelijkheid van de Klant

4.1 De klant is verplicht volledige en juiste informatie te verstrekken over de gezondheid, het gedrag en de conditie van de hond.
4.2 De hond dient ontvlooid en ontwormd te zijn. Indien er sprake is van vlooien of parasieten, worden extra kosten in rekening gebracht voor reiniging van de salon.
4.3 De Salon behoudt zich het recht voor om agressieve of ziekelijke honden te weigeren of de behandeling te staken indien de veiligheid van mens of dier in gevaar komt.

5. Aansprakelijkheid

5.1 De Salon is niet aansprakelijk voor letsel, ziektes of allergische reacties bij de hond als gevolg van een behandeling, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.
5.2 Indien de hond tijdens de behandeling schade oploopt, zal de Salon dit naar beste kunnen oplossen, eventueel in overleg met een dierenarts.
5.3 De Salon is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de klant, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.

6. Overmacht

6.1 In geval van overmacht (zoals ziekte van de trimmer, storingen of andere onvoorziene omstandigheden) heeft de Salon het recht afspraken te verplaatsen zonder aansprakelijkheid.

7. Foto's en Social Media

7.1 De Salon behoudt zich het recht voor om vóór of na de behandeling foto's van honden te maken en te gebruiken voor promotionele doeleinden (zoals social media of website).
7.2 Indien de klant hier bezwaar tegen heeft, dient dit voorafgaand aan de behandeling schriftelijk te worden aangegeven.

8. Privacy

8.1 De Salon verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG. Zie onze privacyverklaring voor meer informatie.

9. Klachten

9.1 Klachten dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na de behandeling, schriftelijk te worden gemeld.
9.2 De Salon zal in overleg met de klant zoeken naar een passende oplossing.

10. Toepasselijk recht

10.1 Op alle overeenkomsten tussen de Salon en de klant is Nederlands recht van toepassing.
10.2 In geval van geschillen is de rechtbank in het arrondissement waar de Salon is gevestigd bevoegd.

1. Algemeen

1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, diensten, aanbiedingen en overeenkomsten tussen Dogsbeautysalon Melissa (hierna: "de Salon") en de klant.
1.2 Door een afspraak te maken of een dienst af te nemen, verklaart de klant akkoord te gaan met deze voorwaarden.
1.3 De Salon is gevestigd te Ridderkerk en staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.

2. Afspraken & Annulering

2.1 Afspraken kunnen telefonisch of via het contactformulier op de website worden gemaakt.
2.2 Annuleren of verzetten van een afspraak dient minimaal 24 uur van tevoren te gebeuren.
2.3 Bij niet (tijdig) annuleren behoudt de Salon zich het recht voor om 50% van het afgesproken tarief in rekening te brengen.
2.4 Bij herhaaldelijk niet nakomen van afspraken kan de klant worden geweigerd voor toekomstige behandelingen.

3. Prijzen en Betaling

3.1 De gehanteerde prijzen zijn inclusief BTW en worden voorafgaand aan de behandeling gecommuniceerd.
3.2 Betaling dient direct na afloop van de behandeling te geschieden per pin of contant.
3.3 Bij niet-betaling ontvangt de klant een herinnering. Indien betaling uitblijft, kunnen incassokosten in rekening worden gebracht.

4. Verantwoordelijkheid van de Klant

4.1 De klant is verplicht volledige en juiste informatie te verstrekken over de gezondheid, het gedrag en de conditie van de hond.
4.2 De hond dient ontvlooid en ontwormd te zijn. Indien er sprake is van vlooien of parasieten, worden extra kosten in rekening gebracht voor reiniging van de salon.
4.3 De Salon behoudt zich het recht voor om agressieve of ziekelijke honden te weigeren of de behandeling te staken indien de veiligheid van mens of dier in gevaar komt.

5. Aansprakelijkheid

5.1 De Salon is niet aansprakelijk voor letsel, ziektes of allergische reacties bij de hond als gevolg van een behandeling, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.
5.2 Indien de hond tijdens de behandeling schade oploopt, zal de Salon dit naar beste kunnen oplossen, eventueel in overleg met een dierenarts.
5.3 De Salon is niet aansprakelijk voor schade aan eigendommen van de klant, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.

6. Overmacht

6.1 In geval van overmacht (zoals ziekte van de trimmer, storingen of andere onvoorziene omstandigheden) heeft de Salon het recht afspraken te verplaatsen zonder aansprakelijkheid.

7. Foto's en Social Media

7.1 De Salon behoudt zich het recht voor om vóór of na de behandeling foto's van honden te maken en te gebruiken voor promotionele doeleinden (zoals social media of website).
7.2 Indien de klant hier bezwaar tegen heeft, dient dit voorafgaand aan de behandeling schriftelijk te worden aangegeven.

8. Privacy

8.1 De Salon verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG. Zie onze privacyverklaring voor meer informatie.

9. Klachten

9.1 Klachten dienen zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen na de behandeling, schriftelijk te worden gemeld.
9.2 De Salon zal in overleg met de klant zoeken naar een passende oplossing.

10. Toepasselijk recht

10.1 Op alle overeenkomsten tussen de Salon en de klant is Nederlands recht van toepassing.
10.2 In geval van geschillen is de rechtbank in het arrondissement waar de Salon is gevestigd bevoegd.